Glöm inte äta fisk!

På sommaren är det guld att få grilla varje dag, men man blir faktiskt lite trött på allt kött. Trots att vi har varvat mellan oxfilé, fläskfilé, kycklingfilé, kalkonfilé, alla möjliga slags korvar mm så saknar jag verkligen fisk.
Därför har jag ätit fisk hela helgen! Ja vet! Man behöver ju inte överdriva utan det är faktiskt godast om man varierar lagom..


Här kommer helgens fisk:



Ser nästan ut som en stor fläskkotlett men det är det inte!
Det är nämligen svärdfisk som är jättegott att grilla.
Smakar nästan inte fisk för den som inte är så jätteförtjust i fisksmaken:-)
Fisken skall grillas ca 1,5 min per sida tills
köttet blir vitt..

När jag varit i Italien, Frankrike och Spanien så finns nästan alltid Svärdfisk på menyn.
Svärdfisken serveras då ofta tillsammans med ratatouille (grönsaksröra), men här har jag bara gjort en fräsh sallad
och lite grillad halloumiost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0