Barcelona var underbart

image118
Beachen en något mulen dag:-( solen tittade dock fram på eftermiddagen..



BARCELONA
Kom hem igår från en av mina absoluta favorithuvudstäder Barcelona. Staden som verkligen har allt! Bra shopping, beach, barer, restauranger, klubbar, konst, vacker arkitektur,  ja allt som man älskar!

Dock en hög stöldrisk vilket jag råkade ut för. Blev av med mobilen när vi var ute i lördags för att äta mysig frukost.
Fotade såklart frukosten och sen gick vi.......utan min mobil.........
En kvart-halvtimme senare så gick jag tillbaks då jag saknade min mobil och då var den borta:-( Stulen på en sekund!

Lördagen blev nästan helt förstörd pga detta eftersom jag är så beroende av min mobil då jag fotar allt, och då menar jag nästan allt med den...plus att inte tala om hur många kontakter man har i sin kära mobil, så tack och lov  att facebook finns!

Min älskling var väldigt förstående trots alla tappade och bestulna mobiler genom åren.. och gjorde mig snabbt glad genom  massa shopping och  en grym lunch.

Åh vad jag älskar tapas, det är helt underbart. Så perfekt. Antingen till lunch, då behöver man ialla fall ca fem stycken, annars ca 2-3 som mellanmål...Hur perfekt är inte det, att bara kunna gå in och ta sig en liten mumsbit om man är sugen på det utan att behöva köpa en hel rätt som nästan alltid blir svindyr...

Om jag fick öppna en restaurang här hemma så skulle det absolut vara ett tapasställe a la GI moi:-)

Här kommer lite bilder från vår härliga lunch....observera att jag fotade allt möjligt trots att det inte var GI bara för att det såg så gott och fint ut..

image113

Tapasstället som vi var på, så mysigt. Man gick och plockade själv som en buffé och när man
sedan skulle betala så räknade de antalet pinnar..
.



image114

Vet inte varför jag fotade dessa....tog ingen av dem. 



image115

Detta var några av deras deserter. Ost med jordgubb, morotssmothie m yoghurt och mynta,
valnöt m någon slags vaniljkräm....



image117

Det fanns hur mycket som helst att välja på och fota, tyvärr så tyckte jag att det var lite halvpinit att gå och fota all maten, trots att jag börjar bli van.. Men ni kanske kan se det framför er. Jag åt ialla fall mest spett med kyckling, olika ostar, tonfisk, korv (obs! god korv), blandade grillade grönsaker, mozzarella och tomat mm, så himla gott!!!





Kommentarer
Postat av: POSH.G

härliga bilder :D

2008-06-03 @ 22:54:46
URL: http://pooshg.blogg.se
Postat av: Johanna

ååh vad mysigt!! (;

2008-06-03 @ 23:04:23
URL: http://strawberrydisire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0