Söndag till tisdag

SÖNDAGSLUNCH ute på landet, ett ihopplock av vad som fanns kvar i kylen från helgen.


Kalkonsallad,
spenat, avokado, isbergssallad, tomater, två olika dipper.






SÖNDAGSMIDDAG, en snart helt tom kyl....tur att det fanns lite ungersk picksalami:-)



Man tager vad man haversallad. Salami tillsammans med kalkon, spenat, kokt kall färskpotatis mm...



MÅNDAG


Keldas färdiga sparrissoppa är jättegod och smidig att tillaga. Komplettera gärna med grönsaker, kött, fågel el fisk så blir det matigare och roligare att äta.

Här har jag lagt i färsk spenat, kokt ägg och bresaola. En given ingrediens är så klart färsk sparris om man har det!



MIDDAG CIAO CIAO

Glömde tyvärr att ta ett foto men det kanske inte spelar så stor roll eftersom salladen lika gärna kunde varit från skolmatsalen. Jag tog en kräftstjärtssallad och den såg så tråkig ut, so sorry men det var så:-(
Jag förstår inte varför jag blir så himla lat ibland och köper take away....

Salladen var för det första gjord på endast isbergssallad, och då är det från en italiensk restaurang, sjukt trist! Jag som hämtar så mycket inspiration från det italienska köket. Vart var spenaten, ruccolan...?!

OBS, det var Ciao Ciao på Östermalmsgatan, den har alltid varit lite si så där med take away av sallader.....de andra tycker jag annars brukar vara väldigt bra, speciellt Storgatan.

Salladen fick **



TISDAG




Tonfisksallad, avokado, tomater, spenat, machesallad, oliver, ägg, fetaost.
crema di balsamico blanco, olivolja, citronpeppar.




FOTBOLLSKVÄLL Sverige-Grekland

Äntligen Fottbollskväll!! Haha, nej nu skoja jag, för jag är inget fotbollsfan, snarare tvärtom.....men.. det är faktiskt väldigt trevligt om man är ett kul gäng, det serveras god mat och Sverige spelar.



Stor härlig sommarsallad med stekta champ, herrekuverts, cocktailtomater,
avokado, rödlök, mixadsallad.



God dipp, rostade cashewnötter, crema di balsamico, sesammix, keso mm..
Biffar med fetaostfyllning (syns inte på bilden).



Min tallrik; biffar med fetaostfyllning, keso, salladen och dip, mums!!!


Söta M, måste bara tacka för en kul kväll och jag blev så imponerad av din matlagning!
Det var så gott och väldigt sommarfräscht! Ett kul initiativ med fotbollskväll som jag gärna gör om igen;-)
Hälsa och tacka K oxå! Jag blev så glad och smickrad när du sa att min blogg inspirerat dig.

Jag hoppas på att fortsätta inspirera dig och alla andra som läser min blogg!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0