frukost lunch och middag

image52

Grovt bröd, cream cheese, ruccola, cocktail tomater och ägg. Lite olivolja och kryddor. Gott att äta med bestick, tar längre tid och känns lite lyxigare.. Skål med yoghurt, bär och lite nötter.



LUNCH:


image53

Kycklingsallad: Grillat kycklingspett skuren i bitar, kruksallad, cocktailtomater, fetaost 10%, ruccola,
pecannötter. Olivolja och kryddor.






MIDDAG PÅ BOCKHOLMEN:

När vi kom hem från landet lämnade vi nästan bara av packningen och stack sedan ut med båten med några vänner till Bockholmen för att äta middag. Bockholmen ligger mellan Bergshamra och Stocksund. Resturangen ligger vid vattnet och är jätte mysig att besöka speciellt på sommaren.


Detta var den vinnande rätten ikväll:

image54


Pepparstekt tonfisk på salladsbädd, gurka, tomat, pocherat ägg, tre små potatisar som jag lämnde kvar, och roadisland dressing...

Roadisland dressing är inte min grej men tror de andra gillade den. Rätten var alldeless för dyr för vad man fick. Jag hade gjort en roligare sallad till om jag fick välja själv. Men tonfisken var toppbetyg!


Min vän A som var den ända i sällskapet som inte tog tonfisken valde röding istället:


image55

Grillad Röding med potatis puré, grillade grönsaker, oliver, lök, zuchini, gräslök..





God natt gott folk, nu ska jag in i sängkammaren och snurra några varv i snarkofonen.

Kram








Kommentarer
Postat av: mary

gud vad gott allt såg ut :)
sov gott!

2008-05-11 @ 23:45:10
URL: http://miamariamaruska.blogg.se
Postat av: SESSAH

de där såg riktigt gott ut ^^ :D
hoppas du haft en bra dag =D

2008-05-11 @ 23:55:20
URL: http://sessah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0