Jag har överskott på fett!!

image36

Snapshot från bilen på Karlavägen i morse på väg till fettmätningen..



Fettmätningen

I morse stack jag iväg på tom mage till Pauluns Livscenter på Karlbergsvägen i Vasastan för att göra min fett mätning...Väldigt förväntansfull, tänkte jag, nu får jag veta om min träning och kost givit något bra resultat.

Jag fick först ställa mig på en våg och sedan kliva in i ett slags mätinstrument som ett ägg som stod framför mig.
Det kändes våldigt lustigt faktiskt! Där fick jag sitta i olika omgångar i ca 5 min totalt tror jag. En inspelad röst på amerikanska berättade hela tiden vad som hände.

Slutligen sa rösten congratulations, you have just finished your test....hahaha! Congrats för vaddå liksom,
so American..


Hur som helst visade det sig att jag har ett överskott på fett...hm..jag blev lite tyst när hon sa det och tänkte för mig själv, vaddå jag....jo i och för sig, kanske när jag tänker efter ;-) Vill bara tilllägga att överskottet var ej stort.

Men! Jag hade gått ner i vikt och jag är inte långt kvar till mållinjen vilket känns så bra!

Kvinnan som instruerade mig sa att jag skall komma tillbaks i höst och göra om testet för att jämnföra resultaten.
Så oavsett om man är smal eller överviktig så tror jag att det är bra att ha koll på vad som är fett och inte på äns kropp. Jag har vänner som ser ut som size zero och petar i maten, de borde få veta på papper att, hallå det finns inget fett på din kropp! Sit back and relax;-)

Ät nyttigt, en riktig portion med bra mat! Hoppa inte över måltider eller inte äta alls,
din kropp kommer ta stryk för eller senare..

Så ring och boka tid nu:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0