Känslig tarm /Colon Irritable/ IBS

God morgon god morgon!

Jag som många andra har IBS, en känslig tarm :-(

Blir uppsvullen och får lätt ont i magen av fel mat mm....

Med andra ord så känner man sig väldigt sexig dessa stunder, haha.. NOT!


Därför blev jag glad när jag hittade dessa två produkter på APOTEKET
som jag tänker testa, ett litet tips till er som oxa lider av detta problem.


GUARBIS
image33
124 kr på Apoteket, löses i t.ex. vatten.




MAGUAR


image34

38 kr på Apoteket


Maguar är en äppeldryck av färskpressad äppeljuice med
kostfiber från guarplantans frön.


Dagligt intag resulterar i:

  • Mindre uppblåsthet
  • Minskat obehag eller smärta i nedre halvan av buken
  • normalare antal toalettbesök
  • ökat livskvalitet

Info från Annons i HÄLSA tidningen och Apotekets hemsida:-)



Nu ska jag sticka iväg på fettmätningen, tjoho!

image35


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0