LANDET

Såg precis att mitt senast inlägg aldrig kom in:-( Så här kommer det! Dagens Lunchtips:


Lax i ugn med Hallomi


image39

Färsk eller tinaf Lax, massa goda kryddor och så in i ugnen på 175° i ca 10-15, kolla så den inte blir för stabbig.
Till detta: steks hallomi light, riven morot och hackad tomat, mixsallad och så lite olivolja och citronpeppar till.

Jag brukar försöka äta fisk 3 gånger i veckan. Om man inte gillar fisk eller vet med sig att man är dålig på att äta det så rekommenderar jag att man äter annat så man får i sig tillräckligt med omega 3, kan vara kapslar eller på naturlig väg som te.x linfröoljan här nedan..

image40



LANDET

image41

Nu är vi på landet , min hund blir alltid så glad när vi kommer ut hit. Men vem blir inte det!
Varje gång så frågar jag mig själv. Kan de bli härligare än så här!!!??

Solen skiner när vi packar ur allt från bilen, massa matkassar, här ska de lagas massa gott i helgen!
Så himla skönt att få distans från stan och all stress. Bara vara i naturen, titta ut över vattnet och gå långa promenader med den lille mannen (min hund M) och älskling (den store mannen, hahah!).

Här ska det grilla! grilla! grillas! och slappa slappa slappas!

Under helgen kommer jag uppdatera och lägga in goda frukostar, luncher och middagar som jag hoppas ska inspirera er, plus lite härlliga skärgårdsbilder!

Nu ska vi gå och knoppa,

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0