Lite bilder från landet

image70

Mysigt med brasa när det regnar ute. Att bara ligga bredvid och slappa, läsa böcker och
se på massa film är så himla avkopplande.


FRUKOST:

image71

Två minitallrikar med frukost. En minisallad med avokodo, bladsallad, cocktailtomater, kallskuren kalkon,.
Frukttallrik; skivat äpple, blandade bär och en liten klick med naturell yoghurt, kanske några cocos flan.





Frukost 2 ( a la älsklings):

image72

Ser grymt smarrig ut men jag skulle helt klart bytt ut brödet till knäckebröd, fullkorns bröd eller gjort det till en minisallad.

...men vad gör man, jag försöker så gott jag kan med ibland är han helt omöjlig att övertala.... Han älskar vitt bröd!!...

Annars är pålägget a la GI style och funkar utmärkt : Cream Cheese, bresaola, avokado, parmesan, kryddor.



LUNCH:

image73

Grillad tonfiskfilé skuren i skivor, tomat, fetaost 10%, bladsallad, färsk bladspenat, kokt ägg, avokado.

Grym dressing: soja, dijon senap, olivolja, lite lite balsamico..


BRA ATT VETA OM TONFISK

Tonfisk är sååååå nyttigt!! Gillar du inte fisk så finns det ändå en chans att du kan gilla tonfisk, speciellt om du grillar filéer. Jag tycker faktiskt att det påminner lite om kött i konsistensen. Innehåller både omega 3 och omega 6, vilket är grymt bra! Tillhör makrillfamiljen och är godast av dem alla, tycker jag! Om du grillar tonfisk så blir den helt klart godast om du bara grillar den lite på vardera sida så den är rå i mitten. Men det är såklart en smaksak som mycket annat men du bör testa i alla fall. Sen så tycker jag att det är viktigt att satsa på en riktigt god sås till:-)

Testa även att göra denna sås förutom den ovan: vasabi pasta, kikoman soja, lite olja, wow såååå gott!





MIDDAG:

image74

Grillad kycklingfilé, grillad orange paprika, tomater med parmesan i ugn, rödlök i ugn (inget för känsliga magar)
bladsallad och så lite god dijon dressing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0