Mellanmål

Mellanmål är så viktigt. Jag märker på än gång när jag slarvar med det. Jag blir trött, yr och grinig som ett barn.
Jag har börjat med att ha med mig lite nötter, som jag tex tar mellan frukosten och lunchen. Ca en näve med blandade nötter. Men i eftermiddags när klockan började bli riktigt mycket så skrek min mage. Jag sprang in på NK till Blueberry och köpte en take away soppa..

image90

Blueberry, NK ingången Regeringsgatan.
Jag gillar verkligen Blueberry, det är fräscht och gott! Det var dock första gången jag handlade hos dem på NK, brukar handla på Sibyllegatan, där är det mysigare!

Ett tips från Blueberry är deras musliblandningar, de är så goda, men dyra. Därför brukar jag köpa en förpackning och sen så kompletterar jag med andra ingredienser som jag gillar och häller allt i en burk, då räöcker det länge och man har en bra grund att  fylla på med. Pröva också deras te.

image91

Jättegod soppa! Bönor, avokado, ärtor mm...plus bröd och smör till för den som vill...

Soppan var alldeles lagom för att dämpa de där hemska hungerkänslorna så jag orkade ta mig hem och laga middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0