Middag & sedan Strandbryggan

image105

Kycklingfilé i bitar med mixad sallad, ruccola, machésallad, cocktailtomater, broccoli, avokado, rivna morötter.
Till detta, tapenad och turkisk yoghurt med crema di balsamico/ vit.(från ICA) Riven parmesan. Kryddor.





STRANDBRYGGAN


Efter middagen gick vi ned till Strandbryggan för att möta upp lite vänner. Solen sken och det var massa folk ute på bryggan. Det fick lov att bli en Rosé spritzer (Rosé med sodavatten) med Apelsinklyfta för mig.


image106

Annars är ljummen Kyckling och fetaostsallad är en av favoriterna. Även räksalladen.
Hamburgertallriken som två av mina vänner åt såg grymt god ut.
(Ett tips är att byta ut din pommes mot en sallad så blir den GI vänlig).


image107

Även de fyrbenta är välkomna att njuta av strandbryggans uteliv...



Efter två timmar på Strandbryggan så blev det promenad på Djurgården.. och snart blir det snarkofonen, ska upp tidigt i morgon och hämta ut mitt pass. Funderar på att hoppa frukosten här hemma bara så jag kan köpa den där goda smörgåsen från Himla & Sofia som jag köpte sist.

image109

Bild i repris, från Hilma & Sofia...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0