två sorters frulle på g

God morgon mina vänner.
Idag vaknade jag före väckarklockan och vilken skillnad det är. Man känner sig liksom gladare då.
Det beror säker på solen, eftersom den skiner rakt igenom våran rullgardin så det blir så ljust i hela sovrummet.

Därför kunde jag göra denna morgon till en riktig lyxmorgon!



Att få kliva upp i sin egen takt, slå på gomorron TV på 4an, växla mellan the voice kanal 5 och TV4..
TV 4 är mer för mys och the voice får än på glatt humör vilket jag gillar som start på dagen:-)

Frukosten blev riktigt GI style med lite ihopplock från gårdagens middag mm. Scrabled eggs är en höjdare, det går snabbt och är gott! bara vispa ihop 2 ägg och häll i stekpannan, rör tills det är klart.

Jag strör även över lite nötter från min mix, detta gör att man får lite mer att tugga på, vilket gör det lite roligare och mättar mera, för man blir tvungen att äta långsammare, vilket är bra!


MJÖLKPRODUKTER:
Det blir inge mer mjölkprodukter för mig på ett tag, då jag är nästan helt säker på att de bråkar med min hy:-(
Jag vill i alla fall testa att utesluta så mycket som möjligt en vecka och se.



Här kommer två frukosttips:

TIPS 1.

image23

Naturell Yoghurt med frysta bär (blåbär, hallon, björnbör), tycker det blir så gott när de är frysta, blir lite glassaktigt:-)
strör över Branflakes&nötmixen..

Sparsamt med flakesen då det nästan alltid innehåller socker, dem som är goda i allafall:-)





TIPS 2

image24

Scrambled eggs, kalkon strimlor, bresaola, salladsmix, broccoli, sparris, nötmix. Lite olivolja och balsamvinäger, kryddor som jag gillar..En kiwi.









Kommentarer
Postat av: gackin

shit asså allt ser så gott ut :)!!

2008-05-07 @ 11:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0