Åh herregud vilken vinter! Och snökaos redan!

Kom in för en stund sedan. Är ute på landet och njuter av den vackra vinterbilden. Kritvitt med snö och sol har vi haft idag.
Men så ringde leverantören av vårt badkar för en stund sedan och sa att han kört fast i en isgrop.....Jag och Mowgli rusade till räddning och där har vi , (hahah alltså inte jag och Mowgli), stått och puttat och meckat i en timme! Snacka om att jag e slut! Inte nog med det. När vi kom tillbaks så såg jag just att badkarets kant blivit kantstött:-( Så nu ringde killen som levererade och är på väg tillbaks och ska måla om badkaret.....Så sjukt! hahaha, kanske ska vi bjuda in han och hans fru på middag oxå:-)


Här kommer ett tips på god varm soppa som passar utmärkt kalla dagar som denna!


Kelda har fått en ny soppfavorit! (champinjon) Passar bra som grund när man inte har tid att göra egen soppa och är billig och räcker för två eller i två dagar! I denna lade jag till stekta champinjoner, avokado (eftersom jag är beroende) och toppade med färska kryddor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0