Matig knäckemacka

När jag var på landet i helgen hittade jag Renee Voltaire´s första receptbok...
Minnen väcktes till liv då jag just använde mig av den boken för inspiration till ett arbete när jag pluggade Grafisk formgivning. Arbetet var en kalender med bilder på grönsaker....När jag tänker på att jag valde att göra en grönsakskalender så undrar jag vad folk måste ha tänkt...jag menar, vem vill ha en grönsakskalender.. mars månad och en målad Aubergine, hahaha, tyligen jag..

Detta är sjukt länge sen och nu minns jag även att den där kalendern fick följa med till London när jag sökte in till olika designskolor...Den fick även sitta uppe på väggen i lägenheten som jag delade med fyra av mina bästa vänner....helt sjukt vad det var länge sen! Gud vad kul vi hade, men gud så äcklig den lägenheten var! Kommer ihåg att det växte svamp i vårt badrum bredvid vårt badkar och dem var inte ätbara...Hahaha....



Eftersom jag älskar knäckemackor och speciellt att bygga berg på dem så valde jag idag en bild från Reneè Voltaires bok för inspiration..


Här matig med zucchini....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0