Halv Grek Plus Turk

Idag fyller min mamma år! Grattis mammi! Du e världens bästa!
Detta firade vi med middag på Restaurang Halv Grek Plus Turk.
Det var ganska roligt att min mammas kille nästintill vägrade att äta där för att han
inte gillar lamm...och ändå var det han som gillade stället bäst när vi skulle gå...
men det finns så mycket mer än lamm, alla kan verkligen hitta något som man gillar.

Jag älskar att det är meze (smårätter)... Det är både mysigt, socialt och gott att äta lite av varje..
Vi valde ca 3-4 meze var och vi var fyra stycken som åt och blev helt klart mätta och glada!

Mina favoriter är:
  • fårostcigarr,
  • halstrad tonfisk
  • fritrerad halomi med plommon chutney
  • oxfilé
  • rödbetor med fetaost och pinjenötter
  • spenat och fetaostpaj
  • friterade kronärtskockshjärtan m aioli.


Gammal bild från deras hemsida,(inget jag känner igen från menyn,
det ser väldigt speciellt ut..)
 Tyvärr blev mina bilder dåliga från vår middag.


Jag rekommenderar restaurangen varmt! Det är en färgglad liten oas med
måltidskultur från östra Medelhavsregionen, med tonvikt på Grekland och Turkiet.

Halv Grek Plus Turk
Jungfrugatan 33
Stockholm.

Bordsbeställning
08-665 94 22 alla dagar från kl. 17.00.
Öppettider:
Måndag - söndag 18.00-24.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0