Underbart gott bröd underst...

Idag handlade jag bröd på bageriet. Jag är så tröttt på allt bröd som säljs i
matvarubutiken med alla tillsatser, socker mm.
Jag vill ha hembakat bröd eller från bagaren...och nej! Det var inte dyrt.. 35 kr för en dinkellimpa. Om den var god?....Oh Yes! Så pass god att den fick vara basen i min middag ikväll.
Under berget av grönsaker mm så ligger två skivor grovt bröd...

Två skivor dinkelbröd med olika frön, lite cream cheese, kalkon, oliver, avokado,
ugnsrostad paprika, blomkål, cocktailtomater och en jättegod kryddblandning med sesamfrön från systrarna Voltaire,
ger god smak tillsammans med olivolja och balsamico..


Detta är kanske mer en lunch el mellis...men eftersom det är enkelt att få ihop när man
är sjukt hungrig eller inte orkar att gå och handla så fungerade det jättebra för mig som middag.....



Nu ska jag gå ut med lillen, sen blir det kanske ett avsnitt av gossip om jag har tur:-)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0