OSLO Theater Cafeen

I fredags flög jag och älskling över till Oslo för 30-årsfest! Min kära vän U´s kille R fyllde år och ställde till med stor fest i en gammal fjällstuga :-) U och R´s mamma hade fixat med all mat och det var fantastiskt gott! Tack U för min side order eftersom jag inte tål vitlök, du är en Ängel! Vi möttes även av en herrans massa snö. Det var så idylliskt! 

Dagen efter festen gick vi ner på stan och åt lunch på Theater Cafeen, det var pappa som ringde och sa att vi absolut skulle gå dit.. Det var väldigt vackert, påminner lite om Cafe´Opera. Härligt lyxigt sådär på en lördag!
snö, snö, snö och åter snö:-)


Älskling åt gravad lax med dillstuvad potatis och hovmästarsås. Laxen var vackert upplagd som rosor.



Jag åt deras fisksoppa som var helt fantastisk och kalasade även på ett glas vin till detta :-)
Bredvid oss poppade champagnekorkar...Inga tecken på lågkonjunktur  i Oslo inte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0