Härliga inköp gör mig så glad..

Jag bara älskar att handla mat, massa gott som är bra för hälsan. Jag får typ en kick av att gå till the Diet shop och gå runt i roliga mataffärer med härliga frukt och grönt avdelningar.. Ja vet, jag håller på att bli ett hälsofreak el en matnörd kanske, hahaha! Men en glad sådan och jag gillar det! Framför allt så får det mig att må så mycket bättre. Jag är pigg ,känner mig starkare och gladare!

Här kommer inköpslistan:

  • Rött råris
  • Svart råris
  • Nötter & fröblandning
  • Tranbär
  • Zeta kryddor
  • Himalaya salt till saltkvarnen. ( Den rosa färgen på saltet är så vacker!)
  • Hampa olja (god till sallader, dressingar mm, en av de nyttigaste oljorna innehåller omega 3, 6 och 9!!!!
  • Furikake, mixade sesamfrön sv/vita och kryddor.. (fin som dekoration på maten, ser lät proffsigt ut;-)
  • Färska kryddor, Basilika och timjan.
  • PUKKA teer, Detox och Harmonise.
  • Vetegräspulver, Jättenyttigt, stärker immunförsvaret, rensar kroppen, innehåller vitaminer och antioxidanter..
  • Lantbuljong (denna är även god som krydda i salladen och på olika maträtter)
  • Chokladdoppade pumpakärnor
  • Choklad, 4 bollar till Hjärtat i present!:-)

Jag köpte även massa olika sallader, machesallad, röd mangold, krispsallad (fräsch att bara ha nåt blad med i en sallad, gillar krispet när man tuggar) Olika groddar (solrosskott, böngroddar mm) Skapar liv i salladen och mer att tugga på, PLUS jättenyttigt! Och billigt! :-) Lika gott på mackan som i salladen! 

Nu ska jag äta middag, det blir Hajmalfilé med sallad, hjärtat står för middagen ikväll.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0